Kombineret stilling som faglig koordinator og planlægger til hjemmeplejen hos [xxxxx] i Odense Syd

Odense C

Er du uddannet social- og sundhedsassistent og motiveres du af at bruge alle dine faglige kompetencer og indgå i et tæt samarbejde med engagerede kollegaer, der dagligt arbejder for at skabe den bedste hverdag for vores borgere i hjemmeplejen? Er du skarp til planlægning af kørelister for vores medarbejdere, i stand til at kigge ydelser igennem og følge op på visiteringer? Så har du mulighed for at bringe alle dine faglige kompetencer i spil i jobbet som udekørende planlægger i vores afdeling i Odense Syd.

Vi er i gang med en omstrukturering af vores afdeling i Odense til fire mindre enheder. I den forbindelse søger vi to planlæggere/faglige koordinatorer til at supplere vores SOSU-teams gennem planlægning af kørelister og understøtte vores medarbejdere i deres faglige viden i den daglige pleje.

Som faglig koordinator får du ansvaret for at understøtte afdelingens faglige udvikling, og du får en vigtig rolle i at understøtte og vejlede medarbejdere i deres daglige funktion. Rollen som udekørende planlægger er en kombineret stilling, hvor morgentimerne primært foregår ude hos borgerne som social- og sundhedsassistent, hvor du deltager i komplekse plejeopgaver. Den resterende tid som faglig koordinator og planlægger tager sted på vores kontor i Odense, hvor du står for at planlægge og sørge for bemanding på ruterne. Vi har stort fokus på udviklingen af interne arbejdsgange i forbindelse med teamtanken, faste rul og ruter og det kollegiale samarbejde. Som led i dette er deltagelse i teams og planlagt tid til sparring og borgergennemgang er nogle af de aktiviteter i hverdagen, som vi ønsker du tager styringen og ansvar for – og du vil herigennem kunne præge teamet med dine initiativer.

Som planlægger er dit primære ansvar at varetage borger- og opstartsbesøg hos nye borgere samt indberette og fagligt argumentere for tilpasninger af ydelser til visitationen af borgerne. Din arbejdstid ligger primært i hverdagene mellem 7 til 15 med dertilhørende weekendvagter hver tredje uge i ledelsesvagt (forvagt/bagvagt).

Dine opgaver som social- og sundhedsassistent og planlægger er som udgangspunkt


  • Komplekse pleje- og rehabiliteringsopgaver, der støtter borgeren i at bevare deres værdighed og tilføje livsglæde
  • Observering, test og screening af borgerne med henblik på tidlig opsporing og igangsættelse af rettidig målrettet pleje og behandling
  • Samarbejde med borgere, kollegaer og eksterne kommunale samarbejdspartner
  • Dokumentation i omsorgssystemet KMD-Nexus
  • Tilrette den daglige planlægning ud fra din viden om borgeren og behov for faglige kompetencer

Dine arbejdsopgaver og ansvarsområder som faglig koordinator er

  • Oplæring af nye medarbejdere
  • Sparre med social- og sundhedshjælperne og afløserne og understøtte dem i det faglige
  • Medvirke i prioriteringen og tildeling af borgere/opgaver ved sygdom efter rette kompetencer, herunder ajourføring af disponeringen dagligt og indberette afvigelser i forhold til det planlagte
  • Indberette og fagligt argumentere for tilpasninger til visitationen af borgerne
  • Afholdelse af ugentlige teammøder og gennemgang af borgere
  • Administrative opgaver såsom at tage telefonen, ordne medarbejderpapirer eller køre ud på besøg

Vil du med på holdet?

Vi søger dig, der er uddannet social- og sundhedsassistent og som allerede har kendskab til hjemmeplejen. Det er derudover en fordel med kendskab til omsorgssystemet KMD-Nexus og erfaring med planlægning.

Som person er du lærings- og procesorienteret og er i stand til at sætte processer i gang, der kan understøtte læring og udvikling i afdelingen. Du får ting til at ske med baggrund i din gennemslagskraft og kan med dine tillidsvækkende og relationelle kompetencer samarbejde med alle slags mennesker og professioner - og derigennem medvirke til et godt arbejdsmiljø.

Vi forestiller os derudover, at

  • Du har et kæmpe omsorgsgen og kan lide at arbejde med mennesker
  • Du evner at navigere mellem fokus på borgerperspektiv og fokus på det faglige perspektiv
  • Du udviser fleksibilitet i forhold til opgaveløsning
  • Du har gode mundtlige og skriftlige kompetencer og anvender en god og anerkendende kommunikation
  • Du formår at spille dit team fagligt og socialt stærk

Du bliver en del af vores afdeling i Odense Syd, der huser en hjemmeplejegruppe bestående af ca. 50 medarbejdere fordelt mellem social- og sundhedshjælpere og afløsere. Vi er organiseret i teams med ugentlige teammøder, der har til øje at holde fokus på faglig refleksion og læring, som vi tænker du skal være med til at stå for. Vi arbejder rehabiliterende med borgeren i centrum og fokus på at give den enkelte borger mulighed for at leve et værdigt liv med trivsel og livsglæde.

Vi tilbyder

  • En fast stilling på mellem 28 til 37 timer
  • Medindflydelse på dine arbejdstider og fleksibilitet
  • Stor frihed under ansvar
  • En lydhør ledelse, der forstår at den enkelte medarbejder er en stærk ressource og som ønsker at imødekomme medarbejdernes ønsker og behov

Har vi din interesse?

Vi ønsker stillingerne besat snarest muligt og opfordrer dig til at sende din ansøgning hurtigst muligt, da vi løbende indkalder til samtaler. Vi glæder os meget til at modtage din ansøgning. Ansøgningsfristen er torsdag d. 18. november kl. 10.

Hvis du har spørgsmål eller ønsker stillingsopslaget uddybet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Maria Mortensen på +45 87 70 60 00 eller på e-mailadressen [email protected].

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Kilde: Jobnet.dk
Dagligt opdateret: Dette job opdateres dagligt ud fra jobudbyderens hjemmeside via vores søgemaskineteknologi og er aktivt lige nu.
  • SOSU-assistent
  • Odense C
  • Torsdag den 18. november 2021