Socialrådgiver til modtagelsen i [xxxxx]

Fyn

Hos Assens Kommunes Børne- og Familieindsatser søger vi en socialrådgiver med hjerte for udsatte børn og familier og vilje til at hjælpe dem godt videre.

Stillingen er på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. marts 2022 eller efter aftale.

Om jobbet


En arbejdsdag hos os kunne se sådan ud:

Stærkt flerfagligt fælleskab - side om side

Når du møder på kontoret på Assens Rådhus, får du et smil og godmorgen fra dine kollegaer. Din arbejdsplads er indrettet sådan, at du sidder sammen med dit team, som foruden dig selv består af to socialrådgiver, tre familiekonsulenter og en studentermedhjælper.
Nogle af kollegaerne er startet dagen med partshøringer, familiesamtaler eller dialogbaserede underretningsmøder. Du åbner pc’en og begynder at læse de underretninger, der er kommet ind siden i går, du skimmer kalenderen for den kommende uge og begynder at forberede dig på tragtningsmødet senere i dag. Du går struktureret og systematisk til værks, når du begynder at forberede dig på dagens opgaver. Du har et møde senere på dagen og vælger at få sparring hos Elly, som er familiebehandler og som sidder lige om hjørnet.

Tværfagligt samarbejde, kollegaskab og sparring – sammen kan vi mere

Efter mødet skal du til dialogbaseret underretningsmøde på en af skolerne. Her deltager en sundhedsplejerske, PPR psykolog og for bordenden sidder en skoleleder og barnets forældre. Da forældrene går ud af døren, oplever de, at de er blevet lyttet til, at der ikke har været skjulte dagsordner, at alle ting er kommet frem i lyset, og at der er blevet lavet aftaler om det videre forløb. Da du kommer tilbage til kontoret, sparrer du kort med en kollega, der skal ud i en sag fra dagvagten.

Borgeren i centrum – dialog og inddragelse er kerneordene

Afdelingen summer, kollegaer er på vej ind og andre ud. Du henter en kop kaffe og journaliserer dagens møder og den børnesamtale, du havde i går på en skole, samt svarer på mails. Inden dagen slutter, svarer du på de telefonopkald, der har været i dag. Et af dem er fra Sundhedsplejen, som har lavet en underretning på et spædbarn og ønsker at få dig med ud på et hjemmebesøg for at afdække, om der skal udarbejdes en børnefaglig undersøgelse, eller om det vil være tilstrækkeligt at igangsætte forebyggende foranstaltninger. I finder i fællesskab en dato for dette.

Du slutter dagen med at tjekke kalenderen for i morgen. Først er der tragtningsmøde, hvor dit team og teamleder får tragtet de underretninger, der er kommet ind. Efter tragtningsmødet ser du, at der er teammøde i modtagelsen, hvor hele teamet er samlet med teamlederen. Du har allerede en sag, du vil have med på teammøde til fælles sparring. En SMS tikker ind på din arbejdsmobil. Det er en besked fra en forældre, som siger ja til den tilbudte Familierådslagning. Du sætter en post-it på skærmen: ”Husk at ringe til samordner i morgen”.

Hvem er vi


Børne- og Familieindsatser er en del af Børn, Unge og Uddannelse i Assens Kommune, som desuden består af Ungeenheden, Børnesundhed, Dagtilbud og Skole samt PPR.

I Børne- og Familieindsatser er vi én afdeling bestående af flere mindre tværfaglige teams. Teamet arbejder helt tæt sammen om ”vores” sag i et ligeværdigt fagligt fællesskab. Familierne oplever, at der altid er én i teamet at henvende sig til, og at der samtidig altid er en sparringspartner i teamet.

Vores kerneopgave er, at: ”sikre udsatte børn og unges trivsel, udvikling og uddannelse ved, at inddrage familien og netværk”.

Vi står desuden på tærsklen til implementering af helt nye tværfaglige- og helhedsorienterede metoder, der har fokus på også at inddrage forældrenes perspektiv.

Vi har fokus på inddragelse af familierne i hele sagsforløbet og sætter systematik og faglighed i højsædet, så vi derigennem kan sikre vores familier den bedste sagsbehandling.

Vi arbejder systematisk med at inddrage netværket, bruge familierådslagning, har forposter sammen med skoler og daginstitutioner og benytter generelt dialogbaserede metoder.

Desuden er vi en arbejdsplads med højt til loftet, stor grad af fleksibilitet og selvtilrettelæggelse af dine opgaver, og der skal altid være plads til at grine sammen.

Vi har bl.a. to grundpræmisser, og det er faglighed og samarbejde som to forenelige forudsætninger. Så det skal være en del af dit arbejds-DNA.

Hos os får du:

  • tilknyttet en mentor ved din ansættelse, som sikrer en god introduktion
  • en spændende, udfordrende og afvekslende arbejdsdag
  • en arbejdsplads, som på flere områder er ”first-mover”
  • supervision, faglig sparring og sagsgennemgang
  • metodeudvikling og et højt fagligt niveau
  • højt til loftet og mulighed for nytænkning og kreativitet i opgaveløsning
  • engagerede kolleger og et arbejdsmiljø, hvor der er fokus på ordentlighed
  • fleksibilitet og selvstændighed

Hvem er du


Vi ser gerne, at du kan vinge de fleste af følgende punkter af.

Vi lægger vægt på, at du:

  • kan arbejde struktureret og systematisk, så du når dine frister og kan sætte mål
  • er psykisk robust og kan bevare roen og overblikket i en til tider uforudsigelig hverdag
  • har myndighedserfaring med udsatte børn og unge, herunder gerne erfaring med underretninger
  • har erfaring med brugen af DUBU og ICS
  • viden eller ideer om tværgående samarbejde som løsning for familierne
  • tror på inddragende-, dialogbaserede metoder og familierådslagning
  • har gode kommunikative og skriftlige kompetencer
  • er kreativ i forhold til opgaveløsning og har økonomisk forståelse
  • er god til at tilbyde din hjælp til kollegaer og yde faglig sparring
  • har en positiv, anerkendende og respektfuld tilgang til mennesker og bidrager til et godt arbejdsmiljø, hvor vi taler med hinanden og ikke om hinanden

Løn og ansættelsesforhold


Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og ud fra reglerne om lokal løndannelse.

Vi gør opmærksom på, at der indhentes børne- og straffeattest, og at disse skal være tilfredsstillende, inden ansættelsen fuldføres.

Assens Kommune kræver gyldigt coronapas af alle ansatte i arbejdstiden, så længe Covid-19 klassificeres som en samfundskritisk sygdom.

Vil du vide mere


Hvis du har spørgsmål eller ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Mette Gramm på telefon 64 74 73 83.

Ansøgningsfristen er den 23. januar 2022, og vi udvælger ansøgere til samtalerne den 24. januar og afholder selve samtalerne den 26. januar.

Vi glæder os til at høre fra dig!
Dagligt opdateret: Dette job opdateres dagligt ud fra jobudbyderens hjemmeside via vores søgemaskineteknologi og er aktivt lige nu.
  • Socialrådgiver
  • Fyn

Statistik over udbudte jobs som socialrådgivere

Herunder ser du udviklingen i udbudte socialrådgiver over tid. Bemærk at jobs der ikke har en bestemt geografi ikke er medtaget i tabellen. I den første kolonne ser du datoen. I den næste kolonne ser du det samlede antal socialrådgivere.

Se flere statistikker her:
Statistik over udbudte socialrådgivere over tid

Dato Alle jobs som socialrådgivere
22. april 2024 166
21. april 2024 172
20. april 2024 177
19. april 2024 186
18. april 2024 205
17. april 2024 221
16. april 2024 223
15. april 2024 230
14. april 2024 238
13. april 2024 240
12. april 2024 241
11. april 2024 238
10. april 2024 242
9. april 2024 236
8. april 2024 226
7. april 2024 236
6. april 2024 237
5. april 2024 236
4. april 2024 228
3. april 2024 212
2. april 2024 216
1. april 2024 216
31. marts 2024 224
30. marts 2024 224
29. marts 2024 223
28. marts 2024 226
27. marts 2024 226
26. marts 2024 223
25. marts 2024 204
24. marts 2024 199
23. marts 2024 202